Voksenkoret

Domkirkens Voksenkor blev stiftet i februar 2019 af organist Michael Min Knudsen. Koret blev oprindeligt startet som et projektkor, men oplevede så stor tilslutning, at det fra efteråret 2019 videreførtes som et fast tilbud ved kirken.

Voksenkoret er i dag et ambitiøst kor, som består af ca. 35 sangere med vidt forskellig alder og baggrund. Fælles for sangerne er glæden ved korsang, men også en seriøs tilgang til musikken. Derudover lægges der vægt på hyggeligt samvær ved prøverne. I løbet af året arrangeres der forskellige sociale aktiviteter.
Voksenkoret beskæftiger sig primært med kirkemusik – både af nyere og ældre dato – og medvirker cirka 4-6 gange årligt ved gudstjenester såvel som til koncerter.

Der for nuværende lukket for tilgang af nye sangere til Voksenkoret, men koret søger med jævne mellemrum nye medlemmer. Forud for optagelse i koret skal man til en optagelsesprøve. Næstkommende optagelsesprøver forventes at finde sted henover sommeren 2024. Nodekendskab er ikke et krav men en stor fordel. Det koster ikke noget at synge med i koret.

For yderligere information kontakt Michael Min Knudsen - mmk@roskildedomkirke.dk / 30 34 88 97

ALDERSTRIN: +25 år

KORPRØVER: Tirsdage kl. 19.00-21.00