Bryllup

Skal I giftes? Tillykke!

Kirkelig vielse eller kirkelig velsignelse af borgerligt indgået ægteskab kan ske i både Roskilde Domkirke og Gl. Vor Frue Kirke.

For at blive viet/velsignet i en kirke skal mindst én af parterne være medlem af folkekirken.

Alle der bor i Roskilde Domsogn (som er medlem af folkekirken) kan blive viet/velsignet i én af vore kirker. Se hvilket sogn du tilhører på Sogn.dk.

Hvis du ikke bor i Domsognet, men gerne vil bruge kirken til vielse/velsignelse skal en af parterne:

• have boet i Domsognet (og være medlem af folkekirken)
  • være døbt/konfirmeret i en af Domsognets kirker (og være medlem af folkekirken)
  • have nære pårørende (forældre eller børn) bosiddende i Domsognet (som er medlem af folkekirken)

Kontakt kordegnekontoret for at aftale tid og sted for vielsen eller velsignelsen, hvis I allerede er borgerligt gift.

Om navneændring og anskaffelse af prøvelsesattest se borger.dk.