Børnesorggruppe

Sorggruppe for børn

Børn, som har mistet en forælder kan reagere på mange måder. Måske med vrede, tristhed eller de kan trække sig fra samværet med andre og føle sig helt alene i verden. For mange kan det være en stor hjælp at dele de svære tanker og følelser med andre i samme situation.

Roskilde Domkirkes Menighedspleje tilbyder sorggruppe for børn der har mistet forældre eller søskende. Vi skaber et frirum, hvor børnene kan møde andre i samme situation og tale om det, der er svært. Børnene får hjælp til at forstå deres følelser og tanker og de får hjælp til at håndtere sorgen, når det svært

Gruppen ledes af familieterapeuterne Dorthe Korshøj og Charlotte Thorsen. Gruppen mødes hver anden mandag i to timer. Forløbet består af i alt 10 gange, hvoraf de 3 gange vil være familiesorggruppe. Sorggruppen tilbyder med jævne mellemrum nye forløb, så kender du nogen, der måske kunne have glæde af at deltage, kan du altid kontakte Dorthe, som er koordinator.

Børnesorggruppen er for aldersgruppen 8-13 år.

Praktiske oplysninger:

Tid:

Gruppen mødes hver 2. mandag kl. 16-18

Der starter 2 gruppeforløb om året - januar og august.

Sted:

Sorggruppen mødes i Domkirkestræde 8, på 1. sal.

Pris:

Det er gratis at deltage i sorggruppen.

Kontakt:

Dorthe Korshøj, tlf: 23 67 24 84. Mail: dorthekorshoej@hotmail.com